6 Mart 2018 Salı

BULAŞIK YIKAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI


BULAŞIK YIKAMA BECERİSİ ÖĞRETİM PLANI:
ORTAM:










DERSE HAZIRLIK: Derse başlamadan önce ortamdaki dikkat dağıtıcılar  kaldırılır. Öğrencinin tuvalet ve su ihtiyacı giderilir. Işık açılır. Öğretim esnasında kesinti olmaması ve öğrencinin dikkatinin dağılmaması için sınıf kapısının dışına “ders anlatımı var girmeyiniz” yazılarak asılır ve kapı kilitlenir.Ortamdaki yeni araçlar ve yeni kişiler tanıtılır. Çocuk tezgahın başında ayakta. Tezgahın üstünde leğen, sünger, deterjan, bardaklar, çatallar, kaşıklar, tabaklar var. Biraz ilerde benim kullanacağım araçlar var. Ocağın üstünde içinde sıcak su olan çaydanlık var. “Aysel önünde ve ocağın üstünde çalışmamız sırasında kullanacağımız araçlarımız var” der önündeki araçları ve ocağın üstünü işaret ederim. Sonrada tezgahın diğer tarafında duran kendi araçlarımı gösteririm. “Aysel bak bunlarda benim araçlarım, çalışmamız sırasında bende bu araçları kullanacağım” der kendi araçlarımı gösteririm.
DERSE GİRİŞ: Çalışmanın genel adını söyleyerek çalışmaya başlarım. “Aysel bugün seninle bulaşık yıkamayı öğreneceğiz. Çalışmamız sırasında senden uymanı istediğim kurallar var.Bunlar; bak dediğimde bakacaksın, göster dediğimde göstereceksin, ben yap dediğimde yapacaksın, dur ve beni bekle dediğimde elindeki araçları bırakmadan durup beni bekleyeceksin, sessizce beni dinleyeceksin. Eğer bu kurallara uyarsan çalışmamızın sonunda ............. ödülünü kazanacaksın” der ödülünü gösteririm. Ödülü kaldırırım.
“Aysel bana çaydanlığı göster” diyerek ön koşulları hatırlatmaya başlarım. Aysel çaydanlığı gösterirse “aferin Aysel evet bu çaydanlık” der betimleyerek pekiştiririm. Gösteremezse “Aysel bak bu çaydanlık” der çaydanlığı gösteririm. “Hadi şimdi de sen çaydanlığı göster” derim. Aysel gösterince betimleyerek pekiştiririm. Sırayla çaydanlığın kulpunu, leğeni, ocağı, deterjanı, süngeri, tezgahı, bardakları, çatalları, kaşıkları, tabakları, musluğu sorarım. Gösterince betimleyerek pekiştiririm.” Aferin Aysel ben bak dediğimde bakıyor, göster dediğimde gösteriyorsun, harikasın. Böyle çalışmaya devam edersen çalışmamızın sonunda …….ödülünü kazanabileceksin” diyerek ödülü hatırlatırım.
SUNU:  Ana yönergeyi vererek çalışmaya başlarım. “Aysel bulaşıkları yıka” derim. “Aysel dur ve beni bekle” derim. Aysel bekliyor “aferin Aysel çok güzel bekliyorsun” derim. “Aysel kullandığın elinle çaydanlığın kulpundan tut” derim. Aysel tuttu. “Aferin Aysel çok güzel çaydanlığın kulpundan tuttun” derim. “Aysel bulaşıkları yıkamaya devam et” derim. Aysel bağımsız olarak bulaşık leğeninin üzerine getirdi ve suyu leğene boşalttı. “Aferin Aysel çok güzel çaydanlığı leğenin üzerine getirdin, suyu boşaltıyorsun harikasın” derim. “Aysel bulaşıkları yıkamaya devam et” derim. Sonra “dur ve beni bekle” derim. Aysel bekliyor. “Aysel bak ben çaydanlığı ocağın üzerine bırakıyorum” derken çaydanlığı ocağın üzerine bırakırım. “Hadi sende çaydanlığı ocağın üzerine bırak” derim. Aysel çaydanlığı ocağın üzerine bıraktı. “Aferin Aysel çok güzel çaydanlığı ocağın üzerine bıraktın, harikasın” derim. “Bulaşıkları yıkamaya devam et” derim. “Aysel dur ve beni bekle” derim. Aysel bekliyor. “Aferin Aysel çok güzel ben bekle dediğimde bekliyorsun” derim. “Aysel kullandığın elinle deterjanı ortasından tut” derim. Aysel tuttu. “Harikasın Aysel kullandığın elinle deterjanı ortasından tuttun, bulaşıkları yıkamaya devam et” derim. Aysel bağımsız olarak deterjanı leğene eğiyor, bulaşık leğenine biraz deterjan sıkıyor, deterjanı tezgaha bırakıyor. “Aferin Aysel çok güzel deterjanı leğene eğdin, bulaşık leğenine biraz deterjan sıktın, deterjanı tezgaha bıraktın harika çalışıyorsun” diyerek betimlerim. “Aysel bulaşıkları yıkamaya devam et” derim. “Dur ve beni bekle” derim. “Aysel kullandığın elinle süngeri tut” derim. Aysel süngeri tuttu. “Aferin Aysel çok güzel süngeri tuttun” derim. “Aysel süngeri suyun içine sok” derim. Aysel süngeri suyun içine soktu. “Harikasın Aysel süngeri suyun içine soktun, dur ve beni bekle” derim. “Aysel bak ben süngeri hareket ettirerek suyu köpürtüyorum” derken suyu köpürtürüm. “Hadi sende süngeri hareket ettirerek suyu köpürt” derim. Aysel suyu köpürttü. “Aferin Aysel çok güzel süngeri hareket ettirerek suyu köpürttün” derim. “Aysel harika çalışıyorsun ben bak dediğimde bakıyor, dur ve beni bekle dediğimde elindeki araçları bırakmadan beni bekliyorsun, bugün çok güzel çalışıyorsun aferin sana” diyerek olumlu çalışma davranışlarını betimleyerek pekiştiririm. “Aysel bulaşıkları yıkamaya devam et” derim.
DERSİ BİTİRME: “Evet Aysel bugünkü dersimiz bitti. Bugün seninle bulaşık yıkamayı öğrendik. Daha sonraki dersimizde bulaşık yıkamaya devam edeceğiz. Bu çalışmamız sırasında göster dediğimde gösterdiğin, söyle dediğimde söylediğin için, bekle dediğimde elindeki araçları bırakmadan beklediğin için teşekkür ederim. Çok güzel çalıştın bu yüzden ödülümüzü kazandın” der ödülünü veririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder